.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مشروح سخنان رییس جمهور در کنفرانس خبری

دهمين نشست خبري رييس‌جمهور كشورمان عصر روز پنج‌شنبه با حضور خبرنگاران داخلي و خارجي در نهاد رياست‌جمهوري برگزار شد و دكتر محمود احمدي‌نژاد به پرسش‌هاي اصحاب رسانه و مطبوعات در زمينه مسائل مختلف داخلي و خارجي پاسخ گفت.

رييس جمهوري اسلامي ايران در اين نشست خبري، اصلاح وضع جهان، برقراري عدالت، امنيت پايدار و صلح و دوستي را تنها از طريق اتحاد ملت‌ها و ايستادن در برابر زياده‌خواهي‌ها و زياده‌خواهان امكان‌پذير دانست.

اصلاح وضع جهان از طريق اتحاد ملت‌ها امكان‌پذير است

وي با تاكيد بر اينكه در طول ‌60 سال بعد از جنگ جهاني دوم بشر حتي يك روز آرامش را تجربه نكرده است، گفت: جنگ‌هاي متعدد در شرق آسيا، اروپا، آفريقا، آمريكاي جنوبي، خاورميانه، جنگ تحميلي هشت ساله عليه ملت ايران و ‌60 سال جنگ، درگيري، جنايت و تجاوز توسط رژيم صهيونيستي را تجربه كرده است.

احمدي‌نژاد ادامه داد: امروز بر كسي پوشيده نيست كه اساس اين رژيم با يك طراحي قبلي و براي تامين آرزوهاي تاريخي برخي دول غربي مانند انگليس و آمريكا در منطقه‌ي ما و براي تسلط بر آن شكل گرفته است.

به گفته‌ي رييس‌جمهور چند صد سال تلاش براي تسلط به خاورميانه و فلسطين به عنوان مقدمه‌ي سلطه بر كل منطقه و جهان توسط قدرت‌هاي غربي اجرا شده اما هر بار با شكست مواجه شده است.

احمدي‌نژاد با اشاره به استفاده از غفلت تاريخي در حدود ‌100 سال پيش و ايجاد مقدمات تاسيس رژيم صهيونيستي، خاطر نشان كرد: حدود ‌100 سال قبل از يك غفلت تاريخي، استفاده، مقدمات تاسيس اين رژيم را فراهم و بهانه‌هايشان را در جنگ دوم جهاني، كامل كردند كه اين كار همراه با تبليغات مزورانه و دروغين بود و باعث شد اين رژيم را با زور سلاح و سرنيزه بر ملت‌هاي منطقه تحميل كنند.

وي اضافه كرد: همه‌ي مقدمات و استدلالات وجودي رژيم صهيونيستي بر پايه‌ي دروغ و طراحي‌هاي خيانت‌بار بوده است و هدف اصلي از تاسيس آن و ماموريت اين رژيم جعلي ايجاد جنگ، تجاوز، اشغال و كشتار مستمر است.

رييس‌جمهور با تاكيد بر اينكه از روزي كه اين رژيم تاسيس شده، دائما يا تهديد بوده يا تجاوز، يا ترور و كشتار مردم فلسطين يا آواره كردن آنها و اشغال سرزمين‌هاي اطراف بوده، تصريح كرد: ماموريت آنها همين است و اساس اين رژيم بر درگير كردن همه‌ي ملت‌هاي منطقه و فراهم شدن زمينه‌هاي جاري شدن سياست‌هاي آمريكا، انگليس و برخي هم‌پيمانان آنهاست.

رييس شوراي عالي امنيت ملي كشورمان، در ادامه جنگ ‌33 روزه‌ي لبنان را مورد اشاره قرار داد و گفت: هنوز 2.5 سال از حمله به لبنان نگذشته بود كه با بهانه‌اي حمله به غزه آغاز شد؛ البته براي كساني كه منافع و حيات خود را در جنگ و تجاوز و ترور مي‌بينند، شروع آن نيازمند بهانه نيست؛ حتي با يك خبر جعلي هم بهانه‌ي لازم را به دست مي‌آورند.

وي افزود: امروز رژيم صهيونيستي در غزه زشت‌ترين و جنايت‌بارترين اقدامات را عليه مردم به كار مي‌گيرد و واژه‌ها از ترسيم عمق اين جنايات قاصرند.

احمدي‌نژاد سردمداران رژيم صهيونيستي را يك مشت آدم‌كش حرفه‌يي توصيف كرد كه به ابتكار نظام استكباري براي كشتار جهان و نابود كردن نسل‌ها و به خصوص ملت‌هاي منطقه بر سر كار آمده‌اند.

رژيم صهيونيستي و حاميان آن شكست‌خورده قطعي اين تقابل هستند

رييس‌جمهور، صحنه‌ي امروز غزه را صحنه‌ي فصل و آزمايش بزرگ براي همه عنوان كرد و گفت: به سرعت صف‌بندي‌هاي جديدي در دنيا در حال شكل‌گيري است؛ كساني كه حامي تجاوز و كشتار و جنايتند و كساني كه حامي مظلومان، ارزش‌هاي انساني، عدالت، صلح و دوستي هستند.

وي ادامه داد: در صحنه‌ي غزه چند نتيجه‌ي بسيار روشن نيز حادث مي‌شود كه يكي از آنها ماهيت اين رژيم و ديگري استيصال و شكست قطعي رژيم صهيونيستي است.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه امروز بر همگان و حتي حاميان و سران اين رژيم به طور كاملا واضحي آشكار شده كه ادامه‌ي حيات رژيم صهيونيستي در منطقه امكان‌پذير نيست بيان كرد: كساني كه هر روز به بهانه‌اي، زنان، كودكان و افراد غيرنظامي را قطعه قطعه مي‌كنند، معلوم است كه از ادامه‌ي همزيستي با ملت‌هاي منطقه مايوسند.

رييس‌جمهور نتيجه‌ي ديگر بحران غزه را شكست انديشه‌ي ليبرال، سكولار و اومانيسم عنوان كرد كه بيش از ‌200 سال است عرصه‌هاي گوناگون فكري، اقتصادي و اجتماعي ملت‌ها را تحت سلطه دارد.

وي در اين خصوص گفت: شعارهاي دموكراسي، آزادي و حقوق بشر در غزه و اصالت آنها بر پايبندي مدعيان‌شان به آزمايش، كشيده و معلوم شد كه از پايه دروغ است و براي تسلط و چپاول ملت‌هاست.

احمدي‌نژاد همچنين اين جنايت‌هاي بي‌سابقه و بي‌نظير رژيم صهيونيستي را نشان‌دهنده‌ي باطن حقيقي نظام سرمايه‌داري حاكم بر جهان دانست و گفت: انتهاي اين نظام، آدم‌كشي، چپاول و تسلط بر ملت‌هاست كه البته به پايان راه رسيده‌اند.

بيداري ملت‌ها از نتايج تجاوز رژيم صهيونيستي به غزه است

رييس شوراي عالي انقلاب فرهنگي، نتيجه‌ي ديگر مساله‌ي غزه را ناكارآمدي ساز و كارهاي سياسي و امنيتي حاكم بر جهان عنوان كرد كه در اين ميان شوراي امنيت كه با شعار تامين امنيت جهاني و جلوگيري از تكرار جنگ‌هاي خانمانسوز و براي تامين امنيت ملت‌ها به وجود آمده، تاكنون نتوانسته است كاري انجام دهد.

وي ادامه داد: در جنگ‌هاي قبل رژيم صهيونيستي، شوراي امنيت از اين رژيم حمايت كرد. از اشغال جنوب لبنان و فلسطين و در جنگ گذشته‌ي لبنان نيز از تجاوزكاري‌هاي آن به طور كامل حمايت كرد. شوراي امنيت فقط در مواردي كه از شكست و اضمحلال اين رژيم احساس خطر مي‌كند، وارد صحنه مي‌شود.

به گفته‌ رييس‌جمهور، در جنگ عراق نيز ابتدا اشغال كردند و سپس مجوز شوراي امنيت را گرفتند.

وي ادامه داد: اين شورا در اختيار دولت آمريكا و انگليس است و ناتوان از تامين امنيت در دنياست. حدود ‌14 روز به اين رژيم فرصت دادند و پس از اينكه تحت فشار قرار گرفتند، يك قطعنامه‌ي بي‌سر و ته صادر كردند كه نه داراي تضميني براي اجراست و نه مسووليت‌ها در آن مشخص است.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه نتيجه‌ي ديگر تجاوز رژيم صهيونيستي به غزه بيداري ملت‌ها از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب است، گفت: ملت‌هاي آزاده به صورت خودجوش به صحنه آمده‌اند و از حريم ملت‌ها دفاع مي‌كنند. امروز تقريبا همه‌ي ملت‌ها حتي در اروپا و آمريكا به حمايت از مظلوميت غزه به پا خاسته‌اند.

وي اضافه كرد: نتيجه‌ي ديگر اين است كه اصلاح وضع جهان و برقراري امنيت و پايداري عدالت، صلح و دوستي فقط از طريق اتحاد ملت‌ها و ايستادن در برابر زياده‌خواهان و زياده‌خواهي‌ها امكان‌پذير است.

رييس‌جمهور اميدواري به ساز و كارهاي جهاني مانند شوراي امنيت و حقوق بشر را مايه‌ي ياس كامل دانست و گفت: بايد به توانمندي و اتحاد بين ملت‌هاي آزاده ايمان داشت.

وي همچنين رژيم صهيونيستي و حاميان آن را شكست‌خورده‌ي قطعي اين تقابل و مبارزه دانست و گفت: امروز رژيم صهيونيستي در هفته‌ي اول شكست خورده است و هر چه جنايت‌ها را ادامه مي‌دهد، پرونده سياه و ننگين حاميانش را افزايش مي‌دهد.

دادگاه سران رژيم صهيونيسم و حاميان آنها برپا خواهد شد

رييس‌جمهوري در ادامه خطاب به سردمداران آمريكا، انگليس و هم‌پيمانان آن اعلام كرد: بدانيد چشمان تيزبين ملت‌ها باز است و همه اين حوادث را به حساب آنها مي‌گذارند و تصور نكنند با سكوت و لبخند و كناره‌گيري، ملت‌ها عامل اين جنايات را فراموش مي‌كنند. ملت‌ها عامل اصلي اين جنايات را سردمداران كاخ سفيد و انگليس و همه هم‌پيمانان آنها مي‌دانند و پرونده‌هاي آنها با ادامه اين جنايات قطورتر مي‌شوند.

وي اظهار كرد: به آنها قول مي‌دهم دادگاه سران رژيم صهيونيسم و تمامي حاميان آنها برپا خواهد شد و خيال نكنند يك مشت سگ وحشي را به جان ملت‌ها بياندازند و اين موضوع رسيدگي نشود و هر كس رود خانه خود. شرايط با زمان شكل‌گيري رژيم صهيونيستي تغيير كرده و امروز دنيا و ملت‌هاي آن بيدارند و بدانيد كه از خون مظلومان غزه و زنان و كودكان رهايي نداريد و اينگونه نيست كه بزنيد و بكشيد و بعد موضوع تمام شود.

رييس جمهوري خطاب به ملت‌ها اظهار كرد: ملت‌ها بدانند ماهيت نظام سلطه تحقير و تجاوز است و همه سازوكارهاي دنيا در جهت حمايت از سلطه و قدرت‌هاي فاسد است. آنها بايد بدانند دنيا به دست ملت‌ها اداره مي‌شود و عدالت، ايمان،‌ پاكي و برادري اصول اداره‌ي جهان است و در اين راستا تنها راه حضور ملت‌هاست و تظاهرات بايد ادامه پيدا كند تا انديشه‌ي تجاوز ريشه‌كن شود و اين محوريت همه ما ملت‌هاست.

ارتباط تجاري با اين رژيم يعني مشاركت در كشتار زنان و كودكان بي‌گناه

احمدي‌نژاد خطاب به دولت‌ها خاطرنشان كرد: ملت‌ها ماموريت خود را خوب انجام مي‌دهند و مسووليت خود را به خوبي مي‌شناسند اما بايد بگويم درخصوص عكس‌العمل در برابر حوادث غزه برخي دولت‌ها خوب و برخي نسبتا خوب و برخي دولت‌ها نسبتا بد و برخي خيلي بد عمل كردند، اما از دولت‌هايي كه روابط خود را با اين رژيم غاصب قطع كرده‌اند تشكر مي‌كنم و خطاب به ساير دولت‌ها مي‌گويم از اين رفتار درس‌آموزي كنند و قطع رابطه با اين رژيم را در روابط خود قرار دهند و در اين راستا قطع رابطه به خصوص توسط كشورهاي منطقه و عربي و اسلامي حداقل انتظار ملت‌ها از دولت‌هاست.

وي افزود: تجار و بازرگانان و صاحبان قدرت، روابط اقتصادي خود را با رژيم قطع كنند و كساني كه كالاهاي ساخت رژيم صهيونيستي را مي‌خرند بدانند اين خريد تبديل به گلوله‌هايي مي‌شود كه سينه‌ كودكان و زنان و مظلومان را هدف قرار مي‌دهد.

رييس‌جمهوري همچنين اعلام كرد: در اين باره خبر شنيده‌ام كه اين وحشي‌هاي بي‌فرهنگ از گلوله‌هايي استفاده مي‌كنند كه رگ‌هاي چشم و گوش را متلاشي مي‌كند و علاوه بر ايجاد مجروحيت، چشم و گوش را نيز مي‌گيرد.

وي اعلام كرد: ارتباط تجاري با اين رژيم يعني مشاركت در كشتار ملت‌ها و زنان و كودكان و بيگناهان و امروز چشمان ملت‌ها باز است و نسبت به اين مسائل كوتاه نخواهند آمد و در اين راستا همه بايد اعلام موضع كنند و بدانند هيچ كس از دايره محاسبه خداي متعال خارج نيست. همه بايد تكليف خود را بشناسند و بدانند طرف مظلومي، عدالت، پاكي، شوق هستند يا طرف تجاوز، خشونت يا طرف تجاوز خشونت قرار گرفتند.

به شرايط موجود اعتراض و از دستورات فرماندهان صهيونيست سرپيچي كنيد

رييس جمهوري در ادامه خطاب به ساكنان سرزمين‌هاي اشغالي و مردم تحت سلطه رژيم اشغالگر صهيونيستي گفت: در هر دين و مذهب و نژادي كه هستيد بدانيد فرصت آن رسيده كه از حاكمان صهيونيستي بپرسيد چرا با مردم غزه و لبنان اينگونه رفتار مي‌شود؟ چرا با بشر و بهترين مخلوق خدا اينگونه رفتار مي‌شود؟ و چرا كودكان و بيگناهان را اينگونه مي‌كشند؟ اي يهودي‌ها،‌ مسيحي‌ها و مسلمان‌ها و آنهايي كه بويي از انسانيت در شما باقي مانده است تظاهرات كنيد و فرياد اعتراضتان را عليه وحشي‌گري‌ها اعلام كنيد.

وي خطاب به سربازان تحت سلطه رژيم صهيونيستي گفت: اطلاع دارم در بين شما ناراضياني وجود دارند و تعدادي از شما با فرماندهان خود درگيري داريد و از اين وضع خسته شديد چرا و به چه دليل بايد مردم را بكشيد، به شرايط موجود اعتراض كنيد و از دستورات فرماندهان سرپيچي كنيد.

احمدي‌نژاد افزود: به لطف خدا شرايط منطقه و جهان در حال تغيير است و خيال نكنند با جنگ غزه شرايط به نفع آنها رقم خواهد خورد و قطعا روابط آينده از دايره دوستي آمريكا و انگليس هزاران كيلومتر فاصله خواهد داشت و نفرت و انزجار ملت‌ها از استكبار در آنها موج خواهد زد.

دخالت قدرت‌ها اجازه نمي‌دهد كنفرانس اسلامي برگزار شود

احمدي‌نژاد در پاسخ به سوال خبرگزاري قدس كه پرسيد چرا ما بعد از ‌20روز، هنوز جنايات رژيم صهيونيستي را شاهديم و شاهد اقدامي براي حل و فصل آن نبوديم؟ اظهار كرد: علت آن روشن است. دخالت همان قدرت‌هايي است كه از آن اسم بردم؛ اصلا اين رژيم براي اين به وجود آمد كه به اين دولت‌ها فرصت دهند تا تفرقه و فاصله و دوري بين دولت‌هاي منطقه از يكديگر ايجاد كنند؛ الان هم دارند با فشار كارشكني مي‌كنند و اجازه نمي‌دهند كنفرانس اسلامي برگزار شود.

وي ادامه داد: امروز رييس دوره‌يي كنفرانس اسلامي به تهران خواهد آمد و اميدواريم نشستي كه برگزار مي‌شود، منتج به نتيجه مناسبي باشد. اصل كنفرانس براي حمايت از مردم فلسطين درست شده است.

فضاي اقتصادي ما با نشاط است

رييس‌جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاري موج مبني بر ياس و نااميدي در ميان سرمايه‌گذاران و اقدام دولت براي بازگشت نشاط و پويايي به اين بخش گفت: خوشبختانه بخش توليد امروز با نشاط و پويا در حال حركت است؛ حجم سرمايه‌گذاري روزافزون است. اين ميزان امسال 7.6 درصد و سال قبل 6.7 درصد و سال قبل از آن 5.8 درصد بوده است؛ روند رشد ما كه ناشي از سرمايه‌گذاري روزافزون است، صعودي است.

رييس‌جمهور ادامه داد: اتفاقات عرصه جهاني تاثير قابل توجهي بر سرمايه‌گذاري در داخل كشور ما ندارد و فرصت‌هاي خوبي در اختيار اقتصاد ما قرار داده است؛ اقتصاد سرمايه‌داري به بن‌بست رسيده است و تاثيرپذيري اقتصاد ايران از تحولات اقتصادي دنيا حداقل است.

وي افزود: سياست‌هاي اصل ‌44 به قانون تبديل شده و لايحه‌ي هدفمند كردن يارانه‌ها در مجلس در حال رسيدگي است و فضاي اقتصادي ما با نشاط است.

رييس‌جمهور با بيان اينكه پروانه‌هاي بهره‌برداري صادره هم روند صعودي دارد افزود: در بخش اقتصاد، هميشه موانع و مشكلات هست؛ بخش مهمي از مشغله مديران اقتصادي رفع اين موانع است. بخش خصوصي نيز دارد جايگاه خود را پيدا مي‌كند و ما از اين جهت نگراني نداريم.

همكاري دولت و مجلس در زمينه لايحه هدفمندكردن يارانه‌ها

در ادامه‌ اين مصاحبه مطبوعاتي، خبرنگار مهر به طرح اين پرسش پرداخت كه پرداخت نقدي يارانه‌ها يكي از موضوعات طرح تحول اقتصادي است كه برخي از نمايندگان نسبت به پرداخت نقدي انتقاداتي داشتند؛ اگر مجلس نسبت به آن ايراد جدي بگيرد برنامه دولت چه خواهد بود؟

رييس‌جمهور پاسخ داد: خوشبختانه امروز فضاي خوبي در مجلس، دولت و همكاري بين دولت و مجلس وجود دارد. دولت هم همه توان كارشناسي كشور را براي هدفمندكردن يارانه‌ها به كار گرفت و مجلس هم با توان خوبي دارد كار را رسيدگي مي‌كند؛ ما از اين جهت نگراني نداريم.

براي پرداخت نقدي يارانه‌ها استدلال كارشناسي قوي داريم

وي ادامه داد: هرچه تبديل به قانون شود، لازم‌الاجراست. مهم اين است كه هدفمندكردن يارانه‌ها، يكي از كارهاي بسيار بزرگ در نشاط اقتصادي و اصلاحات ساختاري اقتصاد ماست. اين هدفي است كه حداقل چهار دولت قبل از اين دولت به دنبال آن بودند و تلاش كردند حتي قوانيني در اين زمينه به تصويب رسيد؛ در برنامه سوم و چهارم و در لايحه نظام جامع تامين اجتماعي و همچنين در قانون ساماندهي حمل و نقل عمومي به صراحت آمد. شرايطي فراهم شد و اين دولت وقت جدي كارشناسي گذاشت و زمينه‌هاي اجراي اين كار بزرگ و هدف ديرينه دارد فراهم مي‌شود. نمايندگان حق دارند اظهارنظر كنند؛ اين نشاط سياسي و كارشناسي در كشور ماست و كسي هم نه دلخور مي‌شود و نه گلايه دارد.

وي افزود: ما مي‌خواهيم قانون كامل و بهترين قانون در اختيار دولت باشد و لازمه آن بحث و گفت‌وگو و چالش است؛ هرچه در مجلس به تصويب رسيد، دولت اجرا مي‌كند؛ ما براي پرداخت نقدي يارانه‌ها استدلال‌هاي كارشناسي قوي در اختيار داريم و قرار نيست به چالش تبديل شود.

ما مي‌گوييم هيچ كس نبايد كشته شود

احمدي‌نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار واشنگتن پست كه پرسيد «با خبر شده‌ايم يك گروه سياسي در ايران براي سر حسني مبارك، جايزه نقدي در نظر گرفته و مبلغ آن 1.5 ميليون دلار است، نظرتان چيست و آيا آن را محكوم مي‌كنيد؟» عنوان كرد: من چنين چيزي نشنيده‌ام.

وي ادامه داد: اصلا موضوع اين حرف‌ها نيست؛ موضوع اين است كه اساس جنايت‌هاي رژيم صهيونيستي، اساس اشغال‌گري و اساس تجاوزگري و ماهيت آن بايد برچيده شود و در اين امر تمام كشورهاي منطقه مشتركند.

احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: تلاش دولت‌هاي حامي رژيم صهيونيستي به نتيجه نخواهد رسيد؛ اين آرمان، يك آرمان فرهنگي و سياسي است؛ ما مي‌گوييم هيچ كس نبايد كشته شود و بايد جنايت برچيده شود؛ بايد اجازه دهند ملت فلسطين با راي آزاد خود درباره كشورش تصميم بگيرد؛ حرف ايران و بسياري از ملت‌هاي منطقه همين است.

دوره امپراطوري آمريكا به‌سر آمده است

در ادامه اين نشست خبرنگار ايرنا از رييس جمهوري درباره پروژه ايران‌هراسي آمريكا و نيز اقدامات دولت اوباما در اين خصوص پرسيد، كه رييس جمهور در پاسخ گفت: شيوه استعمار نو و كهنه اين است كه دشمنان فرضي و غير واقعي درست كند و تعصبات را جلوه‌گر سازد تا براي خود فرصت تحرك ايجاد كند كه از اين طراحي‌هايشان تجربه نگرفتند.

وي اضافه كرد: رابطه ايران با ملت‌هاي منطقه و ملت‌هاي جهان صميمي و دوستانه است كه كمترين رابطه‌اي به اين شكل وجود دارد. ضمن اينكه روند ارتباطات سياسي دولت‌هاي منطقه با ايران يك روند صعودي است.

رييس جمهوري اظهار اميدواري كرد: اين طراحي‌ها تاثيري نداشته باشد و خنثي شود.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه مهم نيست كه آنها چه مي‌كنند مهم اين است كه ما چگونه عمل مي‌كنيم، خاطرنشان كرد: در تمامي اجلاس‌ها و ديدارهاي با كشورهاي منطقه اين بحث را مطرح كرده‌ايم كه اجازه ندهيم سايه ديگران بر روابط ما سنگيني كند. دوره امپراطوري آمريكا و اين طراحي‌ها به سر آمده و تغيير دولت‌ها نيز اثري ندارد.

رييس شوراي عالي امنيت ملي كشورمان تنها راه آمريكا براي موفقيت را تغيير روابطش از اساس عنوان كرد و گفت: مسير قبلي به دره ختم مي‌شود. ملت‌ها و سياست‌مداران آنقدر بيدار شده‌اند كه اين سياست‌هاي تفرقه‌افكنانه تاثيري ندارد.

اميدواريم قانون برنامه پنجم كارآمدتر، پوياتر و منسجم‌تر تنظيم شود

احمدي‌نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار واحد مركزي خبر صدا و سيما در مورد ابلاغ سياست‌هاي برنامه پنجم توسعه از سوي مقام معظم رهبري گفت: اين سياست راهنماي عمل دستگاه‌هاي كشور در پنج سال برنامه است. خوشبختانه سياست‌ها بسيار هوشمندانه، دقيق، جامع و منسجم تنظيم شده و جهت‌گيري‌هاي كلان و درست در آن ديده و گنجانده شده است.

وي ادامه داد: بناي اين سياست‌ها اين است كه به برنامه ايراني و اسلامي برسيم كه از آرزوهاي تاريخي ملت ما بوده است.

احمدي‌نژاد از مقام معظم رهبري به دليل اهتمام ويژه ايشان براي تدوين اين سياست‌ها و اعمال جهت‌گيري‌هاي ملي و آرماني تشكر كرد و در خصوص اقدامات دولت دراين باره گفت: دولت با تمام وجود آن را دنبال مي‌كند و از قبل نيز خود را آماده كرده بود و كارشناسان حوزه دانشگاه را دعوت كرديم تا در تنظيم برنامه مشاركت كنند.

رييس جمهور اظهاراميدواري كرد كه قانون برنامه پنجم توسعه كارآمدتر، پوياتر و منسجم‌تر تنظيم شود.

لايحه هدفمندكردن يارانه‌ها به معني افزايش ندادن حقوق نيست

خبرنگار ايلنا از رييس جمهوري درباره ماده 13 لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها و احتمال افزايش نيافتن حقوق كارگران پرسيد كه رييس جمهور با بيان اينكه اين مساله به معناي آن نيست كه افزايش حقوقي در كار نخواهد بود، خاطرنشان كرد: يكي از اهداف اصلي لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها كنترل تورم است تا جلوي افزايش پايه پولي را بگيرد؛ متاسفانه اين بار سنگيني است كه به‌طور مستمر اضافه مي‌شود كه اين بار را بايد برداريم.

وي ادامه داد: اين مساله به معناي آن نيست كه افزايش حقوقي نخواهد بود چون تورم مهار مي‌شود. متناسب با تورم افزايش معنا ندارد. ما افزايش‌هاي عادي سالانه را در بخش كارمندي كه بين 3 تا 5 درصد است داريم كه اين به غير از بحث تورم است. قوانين هر بخش به جاي خود جاري است.

شرايط امروز جهان حاصل نگاه غير دين‌مدار به مناسبات است

رييس‌جمهوري در ادامه دهمين نشست مطبوعاتي خود در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه اقتصاد پويا كه پرسيد حادثه غزه در واقع پيامي براي مصلحان و روشنفكران واقعي داشت كه عصر سياست‌هاي مخرب حاكم بر جهان پايان مي‌يابد و در اين دوره عبوري خلأ دانشمندان و رهبران اديان حس مي‌شود، آيا شما اين خلأ را حس مي‌كنيد و چه پيامي داريد؟ گفت: از سوال دقيق شما ممنونم. شرايط امروز جهان حاصل نگاه غير دين‌مدار به مناسبات است و حاصل حاكميت انديشه غيرديني است.

وي افزود: خوشبختانه به پايان راه رسيديم. حتي براي دين‌مداران واقعي، ديني كه خدا براي سعادت انسان، حرمت و كرامت و حقوق انسان آورده فراهم است. اين دين صلح واقعي، برادري‌، عدالت و پاكي واقعي را به ارمغان آورد. الان فصل ميدان‌داري دانشمندان و دين‌ مداران واقعي است كه دين پاك را به جامعه بشري عرضه كند. اين پيشنهاد خوبي است كه حركت‌هايمان را در اين زمينه گسترش دهيم.

تلاش دولت تداوم روند نزولي قيمت‌هاست

در ادامه خبرنگار راديو ايران به طرح سوالي از جانب مردم پرداخت و گفت: اين روزها شاهد كاهش قيمت كالاي مصرفي و مسكن هستيم علت اصلي اين كاهش را چه مي‌دانيد و ارزيابي شما از ادامه روند كاهش چيست؟ و آيا نويد ادامه اين روند را براي رفاه مردم مي‌دهيد؟ كه احمدي‌نژاد پاسخ داد: من هم از طرف مردم جواب شما را مي‌دهم. همه تلاش ما اين است كه روند نزولي تا رسيدن به نقطه مطلوب ادامه پيدا كند. اين سياست دولت است كه هم در بودجه سال 87 و هم در تصميمات سياسي اين موضوع را به‌طور جدي دنبال كرديم. يكي از راهبردهاي اقتصادي دولت پيگيري همين موضوع است. به دلايل مختلف داخلي و خارجي جهشي در قيمت‌ها داشتيم كه دولت در اين زمينه خوب عمل كرد و اميدوارم به نقطه مهار مطلوبي كه مصرف‌كنندگان دچار مشكل نشوند، برسيم.

وي افزود: از جمله ?

استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.068 seconds.